Τετάρτη 12 Ιουνίου 2013

Σήμερα η ΕΡΤ, αύριο εμείς! Όλοι στους δρόμους!

Χτες το απόγευμα, με πραξικοπηματικό τρόπο, η κυβέρνηση προχώρησε στο κλείσιμο της ΕΡΤ. Χωρίς την έγκριση της βουλής, με απλές πράξεις νομοθετικού περιεχομένου διαλύει την δημόσια περιουσία. Η κυβέρνηση, προκειμένου να φανεί συνεπής απέναντι στη στρατηγική των μνημονίων, είναι πρόθυμη να θυσιάσει κάθε δημόσιο αγαθό. Ραδιοτηλεόραση, υγεία, παιδεία, συγκοινωνίες, νερό απαξιώνονται και ξεπουλιούνται στον ιδιωτικό τομέα. Συγχρόνως η κυβέρνηση πετάει στο δρόμο 2.650 εργαζόμενους, για να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις της τρόικας για χιλιάδες απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων, μέχρι τέλος Ιουνίου.
Σήμερα είναι η σειρά της ΕΡΤ. Αύριο η δική μας!
Το κλείσιμο της δημόσιας τηλεόρασης και ραδιοφωνίας είναι συγχρόνως ένα χτύπημα στην Δημοκρατία. Θέλουν να μετατρέψουν τη δημόσια τηλεόραση σε μια νέα ΥΕΝΕΔ, ώστε να υπάρχουν μονάχα προγράμματα υποστήριξης της κυβέρνησης χωρίς άλλες φωνές.
Μία μπορεί να είναι η απάντηση μπροστά στα συνεχή πραξικοπήματα της κυβέρνησης.
Γενική Απεργία διαρκείας ώσπου να πέσει η κυβέρνηση!
Καλούμε την ΔΟΕ να κυρήξει μαζί με τις άλλες Ομοσπονδίες Γενική Απεργία με αίτημα την ανατροπή αυτής της κυβέρνησης. 
Όλοι στους δρόμους!

Όλοι και όλες στην συγκέντρωση ενάντια στο κλείσιμο της ΕΡΤ
Τετάρτη 12/6 στις 19:30 στο Δημαρχείο

Όλοι και όλες στην αυριανή Πανεργατική απεργία!!



Ανεξάρτητη Αριστερη Κίνηση Ρεθύμνου

Πέμπτη 11 Απριλίου 2013

Δελτίο Τύπου για το Συντονιστικό Νηπιαγωγών

    Την Κυριακή 7 Απριλίου 2013 πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία η 2η Πανελλαδική Συνάντηση Νηπιαγωγών στο Μαράσλειο Διδασκαλείο, που διοργάνωσε το Συντονιστικό Νηπιαγωγών.
       Μεγάλη ήταν η συμμετοχή συναδέλφων από την επαρχία: Ηράκλειο, Χανιά, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Πάρος, Άνδρος, Κόρινθος, Ναύπλιο, Χαλκίδα, Καλαμάτα,κ. άλ. Στη συνάντηση παρευρέθηκαν και έκαναν χαιρετισμό πολλοί αντιπρόσωποι Συλλόγων απ` όλην την Ελλάδα με αποφάσεις στήριξης, αντιπρόσωποι Συλλόγων με αποφάσεις συμμετοχής, μέλη ΔΣ Συλλόγων Π.Ε. χωρίς απόφαση, που έκαναν τοποθέτηση και τρία μέλη παρατάξεων του ΔΣ της ΔΟΕ που πήραν το λόγο.
     Οι αναπληρωτές Νηπιαγωγοί έκαναν παρέμβαση , επισημαίνοντας πως είναι οι πρώτοι που βλέπουν μπροστά τους ν’ ανοίγει η πόρτα της εξόδου από το Δημόσιο Σχολείο. Πολλά ήταν  επίσης, τα ομαδικά  και τα ατομικά μηνύματα χαιρετισμών που πλήθος συναδέλφων έστειλε δια μέσου ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στην οργανωτική επιτροπή της Πανελλαδικής Συνάντησης .
    Οι θεματικές ενότητες που παρουσιάστηκαν, και ήταν αποτέλεσμα συνεργασίας ομάδων Νηπιαγωγών που συστάθηκαν ειδικά γι αυτό το λόγο, ήταν οι εξής:
·  Η ταυτότητα και ο ρόλος του Συντονιστικού Νηπιαγωγών: Διαδικασία ενότητας στη βάση
·  Εκπαιδευτική Πολιτική και σχεδιασμός για ένα σύγχρονο Νηπιαγωγείο
·  Υποχρεωτικότητα – Σχολική διαρροή και αποκλεισμός των προνηπίων (2.250 νήπια – 50.000 προνήπια εκτός Νηπιαγωγείου)
·  Οργανικότητα Νηπιαγωγείων – Οργανικές θέσεις Νηπιαγωγών, επαναπροσδιορισμοί και καταργήσεις – αναδιαμόρφωση του σχολικού χάρτη
·  Διδακτικό ωράριο Νηπιαγωγών και έκδοση Υπουργικής Απόφασης (πρόταση για ωρολόγιο πρόγραμμα)
·  Η αναγκαιότητα της αναδιαμόρφωσης του ΠΔ200/98 – Πολυνομία
·  ΝΕΑΕΠ, ο νέος αντιπαιδαγωγικός τύπος Νηπιαγωγείου
·  Ειδική αγωγή, θεσμός υπό κατάργηση;
·  Διαπολιτισμική Αγωγή- Ιθαγένεια
·  Παρεμβάσεις από εξωθεσμικούς παράγοντες στο εκπαιδευτικό έργο των Εκπαιδευτικών
·  Το Νηπιαγωγείο στην εποχή της Κρίσης (υποσιτισμός- ανασφάλιστα παιδιά- χορηγοί- φασισμός)
·  Το κτιριακό πρόβλημα των Νηπιαγωγείων και οι μεγάλες ελλείψεις στην υλικοτεχνική υποδομή
·  Νηπιαγωγείο χωρίς βοηθητικό προσωπικό .
·  Το μεγάλο έλλειμμα στην επιμόρφωση λόγω της κατάργησης των Διδασκαλείων
·  Εργασιακές σχέσεις - αναπληρωτές
·  Αξιολόγηση- χειραγώγηση, αξιολόγηση στο Νηπιαγωγείο (από ποιόν και γιατί)
·  Σχολικός Σύμβουλος ή προωθητής εκπαιδευτικής πολιτικής;
·  Survey, το νέο πανίσχυρο δίκτυο ελέγχου των εκπαιδευτικών και του σχολείου
·  Εργασιακή τρομοκρατία - νέο πειθαρχικό
       Οι απόψεις, οι ιδέες, οι προτάσεις, καθώς και το πλαίσιο δράσης που κατατέθηκαν στο Προεδρείο από  τους/τις συναδέλφους Νηπιαγωγούς θα ανακοινωθούν και θα αποσταλούν στα σχολεία , τους συλλόγους Π.Ε Εκπαιδευτικών και στη ΔΟΕ , όταν τελειώσει η διαδικασία της επεξεργασίας, η κατηγοριοποίηση και η σύνθεσή τους.
          Επειδή η παρουσία των συναδέλφων ήταν πολύ μεγαλύτερη από την αναμενόμενη όσοι/ες δεν πήραν τον φάκελο με το υλικό των εισηγήσεων και άλλα πολύ χρήσιμα στοιχεία για το Νηπιαγωγείο, θα μπορέσουν να βρουν το υλικό σε λίγες μέρες στην ιστοσελίδα : nipiagogoi.gr

 Το μήνυμα της 2ης Πανελλαδικής Συνάντησης Νηπιαγωγών είναι ξεκάθαρο:

ΚΑΝΕΝΑΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ , ΚΑΝΕΝΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ - ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ , ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ  ΟΛΩΝ,  ΙΣΩΝ , ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΩΝ.
ΓΙΑΤΙ ΜΙΑ ΔΙΚΑΙΗ ΚΑΙ  ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΗ!!



Δευτέρα 25 Μαρτίου 2013

2η Πανελλαδική Συνάντηση Νηπιαγωγών

Οι Νηπιαγωγοί 
Συμμετέχουν  Συζητούν    Κινητοποιούνται

·   Τα νηπιαγωγεία κλείνουν ή υπολειτουργούν: υποβιβασμοί, καταργήσεις, συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, ολοήμερα που λειτουργούν ως κλασικά, ή άλλα  που παύουν  να λειτουργούν ακόμη και κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς λόγω αδυναμίας πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Νήπια που μετακινούνται αρκετά χιλιόμετρα καθημερινά, προκειμένου να φοιτήσουν στο «υποχρεωτικό» δημόσιο νηπιαγωγείο  και προνήπια που στέλνονται σπίτι τους στη μέση της σχολικής  χρονιάς.
· Τα νηπιαγωγεία κάνουν κληρώσεις νηπίων και προνηπίων. Σύμφωνα με στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας 2.250 νήπια και 40.744 προνήπια δε φοίτησαν σε νηπιαγωγείο. 
· Τα νηπιαγωγεία υποφέρουν γιατί έχουν τα περισσότερα προβλήματα κτιριακής υποδομής απ` όλη την εκπαίδευση. Περίπου το 70% των νηπιαγωγείων στεγάζονται σε ακατάλληλα κτίρια, ενώ είναι επιστημονικά τεκμηριωμένο ότι η κατάλληλη  κτιριακή υποδομή του σχολικού χώρου αποτελεί απαραίτητο στοιχείο υγιούς ανάπτυξης για τα παιδιά αυτής της ηλικιακής ομάδας.
·   Τα νηπιαγωγεία αδυνατούν να στηρίξουν τους μαθητές με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες, ενώ δεν υπάρχει  επαρκές και εκπαιδευμένο  προσωπικό και  πρόβλεψη για τη στελέχωσή τους με άλλους αναγκαίους επιστήμονες (ψυχολόγους, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές κλπ.) .
·       Τα νηπιαγωγεία λειτουργούν χωρίς να πληρούν πολλές φορές τα κριτήρια καταλληλότητας και υγιεινής ( πυρασφάλεια, ράμπες, και σε πολλές περιπτώσεις χωρίς αυλή ή  με ακατάλληλες τουαλέτες που βρίσκονται σε εξωτερικούς χώρους  κλπ.).
·       Τα νηπιαγωγεία λειτουργούν με καθαρίστρια που έρχεται μετά τη λήξη της λειτουργίας τους, με πολύ χαμηλές αποδοχές (120€ για 2/θέσια) αναντίστοιχες με τις ιδιαίτερες απαιτήσεις για τη σωστή υγιεινή του χώρου.
·       Τα ολοήμερα νηπιαγωγεία λειτουργούν χωρίς κανένα σχεδιασμό για προσλήψεις του απαραίτητου προσωπικού για τη σίτιση των παιδιών, την υγιεινή και την καθαριότητά τους, με έναν εκπαιδευτικό στη β΄ βάρδια, ο οποίος επωμίζεται όλες τις ευθύνες για τη σωστή λειτουργία τους, εκθέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια των παιδιών και τη δική του.
·       Τα νηπιαγωγεία  έχουν ανάγκη δημόσιας χρηματοδότησης και όχι χορηγών, για να  καλύψουν τις  βασικές ανάγκες των νηπίων, ώστε να μην υποβαθμίζεται συνεχώς η παρεχόμενη εκπαίδευση
·        Τα νήπια με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες  έχουν ανάγκη δημόσιας, ποιοτικής και δωρεάν εκπαίδευσης και όχι ιδιωτικής μέσα στο δημόσιο νηπιαγωγείο
·       Τα νηπιαγωγεία, ενώ έχουν ανάγκη από διορισμούς μόνιμων νηπιαγωγών και όχι ΕΣΠΑ για να λειτουργήσουν, «αναμορφώνονται», γίνονται ΝΕΑΕΠ με λειτουργία ως τις 2μ.μ.και με ότι αυτό ίσως να σημαίνει: απώλεια οργανικών θέσεων, αύξηση του ωραρίου του οποίου η κατοχύρωση δεν έχει γίνει ακόμη με Υπουργική Απόφαση, νηπιαγωγούς που πιθανόν να καλύπτουν το ωράριό τους σε 2 νηπιαγωγεία, πρόσληψη ωρομισθίων και ολοκληρωτική αλλαγή της σημερινής μορφής του νηπιαγωγείου
·       Οι Νηπιαγωγοί έχουν ανάγκη από δωρεάν ποιοτική και ουσιαστική επιμόρφωση, όπως αυτή που παρείχαν τα Διδασκαλεία κι όχι αποσπασματική, μονομερή, ανοργάνωτη και ελλειμματική, όπως αυτή που παρέχεται τώρα
·       Οι Νηπιαγωγοί έχουν ανάγκη  από Σχολικούς Συμβούλους  που θα παρέχουν  επιμόρφωση και στήριξη στο παιδαγωγικό τους έργο και όχι αξιολογητές-επιθεωρητές, που θα επιβάλουν τη μισθολογική τους καθήλωση και την απόλυσή τους
·        Τα νηπιαγωγεία, οι νηπιαγωγοί και τα νήπια έχουν ανάγκη ποιοτικής εκπαίδευσης που σημαίνει μικρότερος αριθμός παιδιών στο τμήμα
·       Τα νηπιαγωγεία, οι νηπιαγωγοί και τα νήπια έχουν ανάγκη συνεργασίας και δημοκρατίας στο πλαίσιο ενός κλίματος παιδαγωγικής ελευθερίας και δημοκρατικής συλλογικής λειτουργίας  κι όχι ανταγωνισμού, φόβου και  υποταγής
·       Τα νήπια έχουν ανάγκη από φαγητό, ζεστασιά, ασφάλεια,  δημόσια και πραγματικά δωρεάν εκπαίδευση που θα μειώνει τις κοινωνικές  και ταξικές ανισότητες, γιατί

τα νήπια μας είναι το μέλλον και όχι το παρελθόν αυτού του τόπου




Τρίτη 5 Μαρτίου 2013

Η Απαγορευμένη Εκπαίδευση

       Η Απαγορευμένη Εκπαίδευση (La Educacion Prohibida) είναι ένα ανεξάρτητο ντοκιμαντέρ για την εκπαίδευση που κυκλοφόρησε το 2012. Περιγράφει ποικίλες εναλλακτικές πρακτικές εκπαίδευσης και αντισυμβατικά σχολεία στη Λατινική Αμερική και την Ισπανία, και περιλαμβάνει εκπαιδευτικές προσεγγίσεις όπως η λαϊκή επιμόρφωση, το σύστημα Μοντεσσόρι, η προοδευτική εκπαίδευση, η εκπαίδευση Βάλντορφ, η κατ οίκον διδασκαλία. Το ντοκιμαντέρ χωρίζεται σε 10 θεματικά επεισόδια, το καθένα από τα οποία παρουσιάζει μια διαφορετική πτυχή της εκπαίδευσης στο πλαίσιο του σχολείου και έξω από αυτό. Τα θέματα περιλαμβάνουν την ιστορία του σχολικού συστήματος, την εξουσία και δύναμη στα σχολεία, την αξιολόγηση και το διαχωρισμό των μαθητών, την κοινωνική λειτουργία των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, καθώς και το ρόλο των εκπαιδευτικών και των οικογενειών. Η ταινία περιέχει σχεδόν 30 λεπτά κινουμένων σχεδίων και μια φανταστική δραματοποιημένη ιστορία που συνδέει τα επεισόδια.

 
 
 

 

Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2013

Κοινή διακήρυξη σωματείων και φορέων: Κυβέρνηση – ΕΕ – ΔΝΤ οδηγούν σε διάλυση τη δημόσια δωρεάν παιδεία

Τα σχολεία πεινάνε και κρυώνουν. Χιλιάδες παιδιά περνούν τις πόρτες τους πεινασμένα εξαιτίας της καπιταλιστικής κρίσης, της φτώχειας και της ανεργίας. Εκατοντάδες σχολεία δεν έχουν ούτε δεκάρα στα ταμεία τους. Διεκδικούμε συσσίτια για τα παιδιά, πετρέλαιο και αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για τα σχολεία μας.
Τα σχολεία χρειάζονται δάσκαλους, νηπιαγωγούς και καθηγητές και όχι συγχωνεύσεις, συμπτύξεις, αύξηση αριθμού των μαθητών στα τμήματα, αύξηση του διδακτικού ωραρίου και υποχρεωτικές μετακινήσεις. Αγωνιζόμαστε για μαζικούς διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών ώστε να καλυφθούν όλα τα κενά. Διεκδικούμε ίδρυση νέων νηπιαγωγείων ώστε να καλυφθούν όλες οι ανάγκες νηπίων/προνηπίων για φοίτηση. Παλεύουμε για την ανατροπή του σχεδίου «Αθηνά», που προχωρά σε καταργήσεις τμημάτων, οδηγεί σε διάλυση το πανεπιστήμιο εναρμονίζοντάς το με τις ανάγκες της αγοράς και ιδιωτικοποιεί τη λειτουργία του.
Τα σχολεία χρειάζονται δημοκρατία και όχι αξιολόγηση, απολύσεις, φόβο και υποταγή. Αγωνιζόμαστε για παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατική συλλογική λειτουργία του σχολείου, ενάντια στην αξιολόγηση – χειραγώγηση, για να μην περάσει το αυταρχικό Π.Δ. του Υπουργείου Παιδείας για την αξιολόγηση.
Τα σχολεία χρειάζονται δωρεάν βιβλία και όχι σχέδια για άμεση ή σταδιακή κατάργηση της δωρεάν διανομής τους. Διεκδικούμε δωρεάν παιδεία για όλους. Ούτε δεκάρα από τις τσέπες των γονιών για βιβλία, πετρέλαιο, λειτουργικές δαπάνες, γραφική ύλη κλπ.
Τα σχολεία είναι δημόσια ιδρύματα και όχι ιδιωτικές/κερδοσκοπικές επιχειρήσεις. Διαμορφώνουν το πρόγραμμά τους με βάση τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών για ολόπλευρη γνώση και ελεύθερη κριτική και κλείνουν τις πόρτες τους στους ιδιώτες, τους χορηγούς, τις εταιρείες.
Τα σχολεία έχουν ανάγκη από εκπαιδευτικούς και γονείς που θα αμείβονται αξιοπρεπώς και όχι από οικονομική εξαθλίωση, ανεργία και φτώχεια. Παλεύουμε για κατάργηση του βαθμολογίου – μισθολογίου, για αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις των εκπαιδευτικών, αξιοπρεπείς μισθούς, ψωμί και σταθερή – μόνιμη εργασία για όλο το λαό.
Τα σχολεία πρέπει να αγκαλιάσουν τα παιδιά με ειδικές ανάγκες. Αγωνιζόμαστε ενάντια στην υποβάθμιση και κατάργηση των δομών της ειδικής αγωγής.
Τα σχολεία πρέπει να υπερασπίσουν την τέχνη, τον πολιτισμό, την ελπίδα. Υπερασπιζόμαστε τα μουσικά και καλλιτεχνικά γυμνάσια και λύκεια που χρειάζονται στήριξη και χρηματοδότηση και όχι υπονόμευση.
Τα σχολεία χρειάζονται ελευθερία και όχι φασισμό, ρατσιστικές διακρίσεις και ναζιστικές απειλές. Παλεύουμε για το σχολείο των όλων, των ίσων και των διαφορετικών, σχολείο ανοιχτό για όλα τα παιδιά ανεξάρτητα από χρώμα, θρήσκευμα ή εθνικότητα.

Να τους σταματήσουμε !

Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΞΕΣΗΚΩΝΕΤΑΙ !

Όλοι –ες, εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές, φοιτητές, εργαζόμενοι στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο ΣΑΒΒΑΤΟ 2 ΜΑΡΤΗ, 12 μμ, ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ

Όλοι – ες μαζί, ξεκινάμε έναν κοινωνικό ανένδοτο, έναν παλλαϊκό αγώνα διαρκείας για την ανατροπή κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ, για μια άλλη προοπτική για τους εργαζόμενους, για τη νέα γενιά, για τη δημόσια δωρεάν παιδεία.

Η διακύρηξη υπογράφεται από
32 Συλλόγους Π.Ε., 19 ΕΛΜΕ
Πανελλήνια Ένωση Αδιόριστων Εκπαιδευτικών
Πανελλήνια Ένωση Συνταξιούχων Εκπαιδευτικών
Συντονιστικό Ωρομισθίων και Αναπληρωτών
Συντονιστικό Νηπιαγωγών

Τα αγωνιστικά ραντεβού στην Κρήτη:
1.Στην Ιεράπετρα το Σαββάτο 2/3/2013 στις 11:30 π.μ, στην κεντρική πλατεία (Άγαλμα Ηρώων)
2.Στην Χανιά το Σάββατο 2/3/2013 στις 12:00 π.μ. στην πλατεία της Δημοτικής Αγοράς

Τρίτη 26 Φεβρουαρίου 2013

Ενημερωτικό Δελτίο από την Ολομέλεια των Αιρετών

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες,
     Πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 25/2/2013 στην Αθήνα ολομέλεια των αιρετών ΚΥΣΠΕ-ΑΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΠΕ. Η διαδικασία που ακολουθήθηκε (ύστερα από απόφαση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.) ήταν η εξής:
-Ομιλία – τοποθέτηση για 15 λεπτά από τον πρόεδρο της ομοσπονδίας.
-Ομιλίες από τους αιρετούς του ΚΥΣΠΕ διάρκειας 20 λεπτών για τον καθένα.
-Διευκρινιστικές ερωτήσεις από αιρετούς και απαντήσεις από τους αιρετούς του ΚΥΣΠΕ εντός 5λέπτου.
-Τρίλεπτες τοποθετήσεις αιρετών γύρω από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στα υπηρεσιακά συμβούλια.
-Τοποθετήσεις από τις παρατάξεις που εκπροσωπούνται στο Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.. Η κάθε παράταξη είχε 10 λεπτά χρόνο στη διάθεσή της.
-Κλείσιμο της ολομέλειας από τον πρόεδρο του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.
      Περιληπτικά τα θέματα των τοποθετήσεων ήταν γύρω από το νέο πειθαρχικό και τις διώξεις συναδέλφων, ο κίνδυνος δίωξης που υπάρχει για αρκετούς αιρετούς ανάλογα αν ψηφίζουν σύμφωνα με το νόμο ή κατά, η αξιολόγηση, υπηρεσιακά και συνδικαλιστικά ζητήματα.
Από την πλευρά της ομοσπονδίας όσον αφορά τα παραπάνω αναφέρθηκαν τα εξής:
Είναι αρνητικό για τους/τις συναδέλφους/ισσες ότι στα νέα Πειθαρχικά Συμβούλια δεν υπάρχει η συμμετοχή των αιρετών, η Δ.Ο.Ε. θα καλύψει όσους/ες αιρετούς διωχθούν (χωρίς αυτό να σημαίνει πως θα σταματήσει και η δίωξη τους), αναφέρθηκαν οι διώξεις του υπηρεσιακού συμβουλίου στην Καρδίτσα και των αιρετών στη Γ΄ Αθήνας, προτάθηκε να μην παίρνουν μέρος οι αιρετοί στη λειτουργία των συμβουλίων όταν υπάρχουν διώξεις αιρετών ή και να παραιτηθούν όλοι/ες οι αιρετοί αν δεν παίρνουν πίσω την αργία, ειπώθηκε πως όλα αυτά γίνονται στην προσπάθεια φίμωσης των εργαζομένων (αναφέρθηκαν και στη δίωξη των συναδέλφων της Θεσ/κης Αγαπητού και Σμήλιου), δηλώθηκε η αντίθεση στην αξιολόγηση που συνδέεται με το βαθμολόγιο-μισθολόγιο, μάλλον θα ζητηθεί από όλους/ες τους/τις Σχολικούς Συμβούλους και τους/τις Διευθυντές/ριες –ως κύριοι αξιολογητές των συναδέλφων όπως τους ορίζει το Π.Δ. – να υπογράψουν κείμενο που θα δηλώνουν την άρνησή τους στην επικείμενη αξιολόγηση, πως η Δ.Ο.Ε. δεν πήγε στο διάλογο με το Υπουργείο, ανακοινώθηκε ημερίδα της Δ.Ο.Ε. για το Πειθαρχικό στη Δυτική Ελλάδα (μάλλον στην Πάτρα) στις 13/3/2013 και δέσμευση ότι θα γίνει και στη Β. Ελλάδα, συμμετοχή της ομοσπονδίας στο Πανεκπαιδευτικό Συλλαλητήριο στις 2/3/2013.
Οι αιρετοί του ΚΥΣΠΕ, μεταξύ άλλων, αναφέρθηκαν κυρίως στα εξής:
Το νέο Πειθαρχικό μας γυρίζει αιώνες πίσω και είναι αντισυνταγματικό, ότι υπάρχει επερώτηση στη Βουλή 35 βουλευτών με την προτροπή να καταργηθεί η αργία (φυσικά δεν αναφέρθηκε ποιοι βουλευτές ψήφισαν το νέο Πειθαρχικό στη Βουλή!), ότι με την παραμικρή καταγγελία εναντίον αιρετών – σε σχέση με τη νομοθεσία και παραπομπής τους σε πειθαρχικό θα τίθενται σε αργία, ότι το μόνο «όπλο» που έχουμε είναι το δικαίωμα ασφαλιστικών μέτρων εναντίον της απόφασης παραπομπής, πως οι τοπικοί σύλλογοι πρέπει να είναι ενεργοί και να διεκδικούν λύσεις μαζί με τους αιρετούς μέσω αγωνιστικών κινήσεων, αναφέρθηκαν σε συναδέλφους που έχουν τεθεί σε αργία επειδή ήταν δημοτικοί σύμβουλοι, με την αξιολόγηση θα έχουμε συναδέλφους που ο ένας μπορεί να βαθμολογείται με 100 και κάποιος άλλος με 99 και ο πρώτος να αλλάζει βαθμό ενώ ο δεύτερος όχι – με αποτέλεσμα μισθολογική διαφορά 100 περίπου ευρώ συναδέλφων ίδιας σχολικής μονάδας!- με άσχημα αποτελέσματα στην ομαλή λειτουργία του σχολείου, ότι έγινε άρση της τριετίας με αγώνες του κλάδου, γενικότερη κατακραυγή για τις προτάσεις του Υπουργείου Εργασίας για την αλλαγή του συνδικαλιστικού νόμου, στη μονιμοποίηση συναδέλφων με διετή προϋπηρεσία, για τις αποσπάσεις συζύγων διαφόρων κατηγοριών (π.χ. στρατιωτικών, πανεπιστημιακών κ.α.) εκτός από εκπαιδευτικούς, ότι φέτος διορίστηκαν 8.500 αναπληρωτές πλήρους ωραρίου και 430 μειωμένου – δηλαδή 10.000 λιγότεροι!- και ότι του χρόνου θα διορισθούν γύρω στις 2.500!!!, για την αύξηση του ωραρίου χρειάζεται ψήφιση νόμου (που όλοι πιστεύουν πως θα γίνει), ετοιμάζεται νέο Π.Δ. από του υπουργείο που θα περιγράφει τα κριτήρια που θα γίνονται οι υποχρεωτικές μεταθέσεις, ότι υπάρχει δήλωση του υπουργού Μανιτάκη που λέει πως ακόμα υπάρχει «λίπος» στο δημόσιο υποδεικνύοντας τους χώρους της εκπαίδευσης και της υγείας (άρα αναμένεται «σφαγή»)!!!
Στις τοποθετήσεις των αιρετών αναφέρθηκαν σε προβλήματα που αντιμετωπίζουν στις συνεδριάσεις ανά ΠΥΣΠΕ και γενικότερα στις δυσκολίες που πρόκειται όλοι/ες οι αιρετοί να αντιμετωπίσουν ανάλογα με το τι ψηφίζουν με το νέο Πειθαρχικό καθώς και σε υπηρεσιακά ζητήματα.
Από τους εκπροσώπους των παρατάξεων στο Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έγιναν τοποθετήσεις ανάλογα του πολιτικού πλαισίου που υποστηρίζει η κάθε παράταξη.
Συνάδελφοι, συναδέλφισσες,
      Τα συμπεράσματα μου από την ολομέλεια είναι πως για άλλη μια φορά διαπιστώθηκε ότι υπάρχουν σοβαρά προβλήματα στο χώρο της εκπαίδευσης και γενικότερα στον κόσμο της εργασίας. Αναπτύσσεται έντονα κλίμα τρομοκράτησης εναντίον συνδικαλιστών και συναδέλφων αγωνιστών. Σε όλη τη χώρα και ανά ΠΥΣΠΕ ακόμα και σήμερα υπάρχουν πάρα πολλά κενά. Η κατάσταση θα γίνει πολύ χειρότερη με το Πειθαρχικό, με την αξιολόγηση, με τις απολύσεις και τις διαθεσιμότητες, με τις μηδενικές προσλήψεις μόνιμων και τη μείωση προσλήψεων αναπληρωτών, με την επικείμενη αύξηση του ωραρίου – είτε 1 ή 2 ή 3 ώρες.
     
Αυτό που πρέπει να γίνει από την πλευρά μας, είναι η δυναμική αντίδραση και αντίσταση απέναντι σε αυτή την τρικομματική συγκυβέρνηση που με τις αποφάσεις της υποβαθμίζει εντελώς την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης για τους μαθητές μας, δυσχεραίνει αφάνταστα το έργο μας, στοχοποιεί βάναυσα τον/την εκπαιδευτικό παρουσιάζοντάς τον ως ανεπαρκή, ανίκανο και τον μοναδικό υπεύθυνο για την κατάσταση που βιώνουμε στην παιδεία!!!
Όλοι και όλες –αιρετοί, Δ.Σ. τοπικών συλλόγων, καθένας και καθεμιά από εμάς – πρέπει ενωμένοι, μια γροθιά, σε κοινούς αγώνες και με άλλους κλάδους εργαζομένων, να τους δείξουμε ότι έχουμε τις δυνάμεις και το ψυχικό σθένος και δε θα αφήσουμε αμαχητί το μέλλον το δικό μας και των παιδιών μας στα αντιλαϊκά και μαύρα σχέδια τους!
Όπως είπε και ο Μπ. Μπρεχτ:
Αν αγωνιστείς μπορεί και να χάσεις. Αν δεν αγωνιστείς είσαι ήδη χαμένος!
Εμείς πρέπει στα ιδανικά του κόσμου που γκρεμίζεται, να φέρουμε τα ιδανικά του κόσμου που γεννιέται!
Άρης Τσίτσος,
αιρετός ΑΠΥΣΠΕ εκλεγμένος με τις ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ  ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΚΡΗΤΗΣ

Κυριακή 24 Φεβρουαρίου 2013

Τι άλλο να σας εξορθολογίσουμε;!

            Ζούμε στο βασίλειο του εξορθολογισμού, και του νοικοκυρέματος των δημόσιων δαπανών. Οι χρηματοδοτήσεις των σχολείων εξορθολογίστηκαν και γι αυτό οι γονείς βάζουν όλο και πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για να καλύψουν βασικές λειτουργικές ανάγκες των σχολείων. Οι διορισμοί και οι προσλήψεις εξορθολογίστηκαν, γι αυτό και τα κενά στα σχολεία καλύπτονται με κλείσιμο του ολοήμερου και συμπτύξεις τμημάτων, ενώ το ωράριο των εκπαιδευτικών θα εξορθολογηστεί, ώστε να μείνουν άνεργοι 25.000 νέοι εκπαιδευτικοί. Αλλά εκεί που η κυβέρνηση και τρόικα έδειξαν το ταλέντο τους ήταν ο εξορθολογισμός δαπανών στη δημόσια υγεία. Έχει φτάσει Φεβρουάριος και πολλά παιδιά δεν έχουν φέρει το πιστοποιητικό υγείας, γιατί οι γονείς τους δεν μπορούν να πληρώσουν την επίσκεψη στο γιατρό. Το βιβλιάριο υγείας του δημοσίου έχει καταντήσει μουσειακό αντικείμενο χωρίς καμιά αξία (αφού πληρώνουμε όλες τις επισκέψεις).
            Και πάνω που έλεγες ότι πιάσαμε πάτο δεν έχουν τίποτα άλλο να περικόψουν, συγγνώμη να εξορθολογίσουν, ήρθε η ανακοίνωση για το ποια βιβλία θα τυπώνονται ανά τρία ή πέντε χρόνια. Υπάρχει κανείς που να πιστεύει ότι η συγκεκριμένη ενέργεια δεν είναι προοίμιο για την πλήρη κατάργηση της δωρεάν  διανομής  των βιβλίων και η αφετηρία της χρέωσης τους με αντίτιμο στους γονείς.
           Ότι γνωρίσαμε ως δημόσια παιδεία, υγεία, ασφάλιση, βασικό μισθό, συλλογικές συμβάσεις εργασίας, τελειώνει. Όλα πρέπει να περικοπούν για να πληρωθούν οι πιστωτές και οι τράπεζες. Χρειάζεται η πένα ενός Όργουελ για να δει σ’ αυτή την φοροκαταιγίδα, στα ενεχυροδανειστήρια χρυσού, στη μετανάστευση του πιο μορφωμένου κομματιού της ελληνικής νεολαίας  το νοικοκύρεμα της οικονομίας και την επιστροφή στο δρόμο της ανάπτυξης.
          Η κυβέρνηση με τα μνημόνια ληστεύει τον κόσμο της εργασίας και το μέλλον των παιδιών μας αφήνοντας στο απυρόβλητο όσους κερδοσκόπησαν τα προηγούμενα χρόνια και τα ασφάλισαν σε λογαριασμούς του εξωτερικού.
Ή θα αντιδράσουμε όλοι μαζί ή μοιραίοι και άβουλοι θα περιμένουμε τις ειδήσεις των οκτώ
 να ανακοινώσουν τις επόμενες περικοπές...
 
 
Ανεξάρτητη Αριστερή Κίνηση Ρέθυμνο
Ανεξάρτητες Αγωνιστικές Κινήσεις Κρήτης

Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2013

Αφιερωμένο στη Νατάσα της Αργυρώς Δαγκωνάκη



….στη Μαρία, στη Λίτσα…..στη/στο Νηπιαγωγό που καλείται να είναι υπεύθυνη για την ασφάλεια των παιδιών της…. ακόμα κι αν οι συνθήκες δεν της το επιτρέπουν….
 Συνάδελφοι,
με αφορμή την περιπέτεια δυο συναδέλφων μας Νηπιαγωγών που τις οδήγησε στο δικαστήριο στις 11 Φλεβάρη κι όπου μετά από πολύωρη αναμονή η απόφαση ήταν: ‘Αθώες, για αυτήν την φορά, λαμβάνοντας υπόψη τον αριθμό παιδιών ανά νηπιαγωγό και τις κτιριακές συνθήκες…’
αποφάσισα να μοιραστώ μαζί σας μερικές σκέψεις[1],
 « Όλοι μας, στις μικρές και στις μεγάλες μας βόλτες  έχουμε ρίξει τη ματιά μας στα νηπιαγωγεία. Κι οι εικόνες που στα μάτια μας καθρεπτίζονται είναι αποκαρδιωτικές. Ισόγεια πολυκατοικιών, μαγαζιά με τζαμαρίες, εκείνες τις σιδερένιες που έχουν χιλιοβαφεί και συνεχίζουν να ξεφλουδίζουν… Με τα μεγάλα τζάμια τους τα στολισμένα με τις πολύχρωμες κουρτίνες, που αποτελούν το σήμα κατατεθέν της ιδιότητας του χώρου και που προφυλάσσουν από τον ήλιο και από τα βλέμματα των περαστικών ή, ίσως, τα παιδικά μάτια και αυτιά από τις Σειρήνες του δρόμου! Γιατί οι αίθουσες (;) αυτές, τις περισσότερες φορές, γλείφουν τους δρόμους…
Τζαμαρία, πεζοδρόμιο , δρόμος…ετούτη είναι και η αυλή!
Έχουμε όλοι μας την ανάγκη να ακούμε το τραγούδι της σιωπής!! Έχουμε όλοι μας την ανάγκη να παίξουμε, να φωνάξουμε, να κυνηγήσουμε, να μας κυνηγήσουν, να ανέβουμε ανάποδα στην τσουλήθρα κρυφά από το βλέμμα της δασκάλας, να ξεπεράσουμε τους κανόνες- όρια, που μας βάζουν οι άλλοι αλλά και τα όρια τα δικά μας…Να ξεπεράσουμε τους φόβους μας…Γιατί έτσι καταλαβαίνουμε και μαθαίνουμε το σώμα μας, το μυαλό μας, το σώμα και το μυαλό των φίλων μας. Έτσι γνωρίζουμε τον εαυτό μας και τον εαυτό των άλλων… Έτσι χτίζουμε τον κόσμο μας και τον χτίζουμε καλύτερα σαν είμαστε παιδιά…κι όλοι μας αναζητούμε την παιδική ηλικία για τον λόγο αυτό!
        Κι όμως τέτοιες είναι οι αίθουσες- τρώγλες που φιλοξενούν τα παιδιά μας…Τα παιδιά μας που είναι μόλις πέντε και έξι χρονών. Στην πιο τρυφερή ηλικία, στην πιο σημαντική επαφή τους με τον χώρο της αγωγής και εκπαίδευσης, σ’ αυτόν της Προσχολικής Αγωγής, το μοναδικό χώρο σε ολόκληρη την εκπαιδευτική πυραμίδα που συνδυάζεται η γνώση με το παιχνίδι και που θα ‘πρεπε και οι «πέντε αίστησες», όπως λέει και ο Καζαντζάκης, να ικανοποιούνται.
Γιατί δεν διαμαρτυρόμαστε; Γιατί δεν καταλαβαίνουμε ότι τα παιδιά μας στριμώχνονται, ότι δεν τους αξίζει η φυλακή των ΤΖΑΜΕΝΙΩΝ ΤΟΙΧΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ «ΜΗ!» που αναγκαστικά λέγονται για την ασφάλειά τους!
Είναι ηρωίδες οι νηπιαγωγοί! Φύλακες και άγγελοι της ασφάλειας των παιδιών μας! Και μεταφορείς επίπλων! και διακοσμήτριες! Αλλά κυρίως επιστήμονες παιδαγωγοί που υποχρεώνονται να ακολουθήσουν ένα αναλυτικό πρόγραμμα το οποίο βασίζεται στις ομάδες των παιδιών και στις γωνιές του νηπιαγωγείου!! Αχ! Ναι! Στις γωνιές!! Τις απούσες γωνιές λόγω έλλειψης χώρου!! Γιατί φροντίζουν την  καθημερινότητά τους, κάποιοι (βλέπε Υπουργείο), να τη «βοηθούν» και να τη «συντροφεύουν» με αναλυτικό πρόγραμμα, με οδηγούς- προτάσεις που συνοδεύουν το Α.Π., με θεωρίες και προσεγγίσεις στο έργο το διδακτικό ( βλέπε διαθεματική προσέγγιση της γνώσης, σχέδια εργασίας…) !
Επί χάρτου!! Να  βοηθούν μονάχα στα χαρτιά!!
Συγκεκριμένα: στο σκοπό του Διαθεματικού Ενιαίου Πλαισίου Προγραμμάτων Σπουδών και Προγραμμάτων σχεδιασμού  και Ανάπτυξης δραστηριοτήτων για το νηπιαγωγείο (ΔΕΠΠΣ) το Νηπιαγωγείο παρουσιάζεται ρητά «ως φορέας κοινωνικοποίησης του παιδιού ( μετά την οικογένεια) που θα πρέπει να εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις ώστε τα παιδιά να αναπτύσσονται και να κοινωνικοποιούνται ομαλά και πολύπλευρα
Αμέσως μετά στο υποκεφάλαιο για τα προγράμματα για την εκπαίδευση των μικρών παιδιών διαβάζουμε: « Τα παιδιά σε ένα ασφαλές και πλούσιο σε ερεθίσματα περιβάλλον εξερευνούν με τις αισθήσεις, δημιουργούν ιδέες και δομούν τη γνώση.» και στην ενότητα Παιδί και περιβάλλον των Προγραμμάτων Σχεδιασμού και ανάπτυξης δραστηριοτήτων : « Μέσα σε ένα ελκυστικό, κατάλληλα διαμορφωμένο και εμπλουτισμένο μαθησιακά περιβάλλον διαρκούς αλληλεπίδρασης μέσα στην τάξη ή και στο άμεσο φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον έξω από την τάξη, προετοιμάζονται και πραγματοποιούνται ομαδικές και ατομικές δραστηριότητες». Κι ακόμα στις ενότητες για τα εικαστικά, το θέατρο , τη φυσική αγωγή, τη μουσική, τονίζεται η εξασφάλιση του κατάλληλου περιβάλλοντος και των απαραίτητων μέσων- εξοπλισμού για τη διευκόλυνση της συμμετοχής του παιδιού σε διάφορες δραστηριότητες και παιχνίδια, λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες και τις δυνατότητες της ηλικίας του!!
Ο ρόλος δε του εκπαιδευτικού είναι, σύμφωνα πάντα με το ΔΕΠΠΣ, «να δημιουργεί τις κατάλληλες συνθήκες ώστε μέσα σε ένα ελκυστικό, ασφαλές, φιλικό και πλούσιο σε ερεθίσματα περιβάλλον, να εξασφαλίζονται κίνητρα και προϋποθέσεις μάθησης για όλα τα παιδιά».
          Στον Ο. Ν. γίνεται δε ιδιαίτερη μνεία στη σημασία του σχεδιασμού και της οργάνωσης του μαθησιακού περιβάλλοντος (εξωτερικός – εσωτερικός χώρος), εφόσον ένα ολόκληρο κεφάλαιο αναφέρεται σε αυτό.
Φράσεις όπως : …ο χώρος να είναι ελκυστικός!... να εμπνέει ασφάλεια!... να δίνεται ιδιαίτερη μέριμνα τόσο για την αρχική διαμόρφωση του χώρου όσο και για την εύστοχη αναπροσαρμογή του καθώς εξελίσσεται το πρόγραμμα!... να είναι ευρύχωρος, ευχάριστος και εξοπλισμένος με παιχνίδια που καλλιεργούν τη δημιουργικότητα και τη φαντασία!... το μέγεθος της σχολικής αίθουσας, οι χρωματισμοί, η επίπλωση, ο φωτισμός επηρεάζουν τη μάθηση των παιδιών (Candini, 2000)!... θα πρέπει να λαμβάνεται ειδική μέριμνα αν υπάρχουν παιδιά με κινητικά ή όρασης προβλήματα, ώστε να εξασφαλίζεται η ασφαλής πρόσβαση των παιδιών!...το περιβάλλον που διαμορφώνεται να αντανακλά τα βιώματα των παιδιών!... ο χώρος « μιλά» για τις δραστηριότητες των παιδιών!... η χωροταξική διαρρύθμιση θεωρείται σημαντική γιατί συνδέεται με το είδος των αλληλεπιδράσεων που αναπτύσσονται ανάμεσα στα παιδιά, στη νηπιαγωγό και τα παιδιά, ανάμεσα στα παιδιά και στο χώρο!...η διαμόρφωση του χώρου -στις γωνιές- θα πρέπει να προκαλεί τα παιδιά να συμμετέχουν, να σχεδιάζουν, να διαφωνούν  και να διαπραγματεύονται, να εντοπίζουν προβλήματα και να προσπαθούν να τα επιλύουν, να διαχειρίζονται, να τακτοποιούν ή να τροποποιούν το χώρο που έχουν στη διάθεσή τους ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους, να τα ενθαρρύνει να εξερευνούν υλικά, αλλά και τις σχέσεις τους με τους συνομηλίκους τους και τους ενηλίκους, να φαντάζονται και να δημιουργούν!…
Όλα τα παραπάνω αλλά και όλα όσα ακόμα στην έκταση του συγκεκριμένου κεφαλαίου αναφέρονται καθώς και στα υπόλοιπα κεφάλαια του Ο.Ν. ηχούν ως σειρήνες στα αυτιά μας, στα αυτιά των νηπιαγωγών που σέβονται το ρόλο τους, την επιστημονικότητά τους, που αυτοαξιολογούνται με σοβαρότητα στοχαζόμενοι τη σημασία και την αξία του έργου τους και ανατροφοδοτούνται μονάχα από τα χαμόγελα των παιδιών τους! Που η καθημερινή πραγματικότητά τους απέχει χιλιόμετρα από αυτήν που παρουσιάζεται βοηθητικά στον Οδηγό, στον κάθε Οδηγό Δυνάστη που αντί  να προσφέρει χέρι βοηθείας δίνει κλωτσιά στην ελπίδα του «πράττειν ορθώς» του/της κάθε νηπιαγωγού που διαχειρίζεται με τον καλύτερο τρόπο την τρώγλη- μαγαζάκι- στέγη του νηπιαγωγείου της.
Εξαιρετικής δε σημασίας, για το πώς οι συγγραφείς νηπιαγωγοί του οδηγού βλέπουν τα καθ’ ημάς, είναι η παρακάτω παράγραφος: « Είναι γνωστό ότι στην ελληνική πραγματικότητα ο χώρος των σχολικών αιθουσών είναι συχνά πολύ περιορισμένος. Για την κάλυψη των αναγκών του προγράμματος απαιτούνται ευέλικτες λύσεις που να δίνουν τη δυνατότητα εύκολων προσαρμογών, όταν οι δραστηριότητες που αναπτύσσονται το απαιτούν.»
Κι όταν μαζευόμαστε οι νηπιαγωγοί σε ομάδες για να συζητήσουμε τα ζητήματα που μας αφορούν, ως αιωρούμενη σκόνη ίπταται η ανάγκη να κατανοηθούν αυτές οι συνθήκες, να κατανοηθεί η δυσκολία του έργου μας, να εκτιμηθεί η καθημερινή προσπάθεια μας και κυρίως να βοηθηθούμε από την πολιτεία εμπράκτως κι όχι θεωρητικώς, που το πιο σημαντικό κομμάτι της εκπαιδευτικής πυραμίδας το αντιμετωπίζει ως τελευταίο, στην ουσία, υποτιμώντας την Προσχολική Αγωγή στεγάζοντάς την σε τρύπες…εκθειάζοντάς την όμως σε αναλυτικά και οδηγούς…Υποτιμώντας τις νηπιαγωγούς, ασκώντας τους «συμβολική βία» αφού τους δημιουργεί έναν κόσμο ψεύτικο με υποχρεώσεις και απαιτήσεις πέρα από τις δικές τους δυνάμεις και ακόμα υποτιμώντας τα ίδια τα παιδιά φυλακίζοντάς τα, παρότι υπαινίσσεται την ασφάλεια, την αυτονομία τους….
Κι όμως είμαστε υπεύθυνες για 25 παιδιά (προς το παρόν, κι ας ρίξουμε μια ματιά στον Οδηγό για τις προδιαγραφές των Σχολικών Κτιρίων).    
-Από τα νεκροταφεία και τα σχολεία, είχε πει κάποτε ένας πολυταξιδεμένος φίλος, καταλαβαίνω τον πολιτισμό και την κουλτούρα των χωρών που επισκέπτομαι.        
Αλίμονο! Οι γκρίζοι κύριοι των κυβερνήσεων της χώρας μας, δεν ήταν  φαίνεται ποτέ ταξιδιώτες αλλά ούτε και γονείς!! ή δεν νοιάζονταν για τα παιδιά τους, ή νοιάζονταν μονάχα για τα δικά τους παιδιά και καθόλου για τα παιδιά μας!!
Δεν στήριξαν και δεν στηρίζουν την Προσχολική Αγωγή. Τι κάνουν για τα νηπιαγωγεία; Σιωπή!! Υπόσχονται!!
Υπόσχονται από τα μπαλκόνια τους κι αφήνουν τα παιδιά, την παιδεία, τους γονείς και τις υποχρεώσεις τους απέναντί τους, στη γωνία! Αλλάζουν τα αναλυτικά προγράμματα, τα προσαρμόζουν στα ευρωπαϊκά  δεδομένα και τάχα καινοτομούν!! 
Στην Ελλάδα τότε, του 2007 (νόμος 3518/2006), μετά από τη μεγάλη απεργία των εκπαιδευτικών, η κυβέρνηση καθιερώνει με νόμο την υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή για τα παιδιά που συμπληρώνουν την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής ηλικία πέντε ετών!! Χωρίς καμιά πρόσθετη δαπάνη στον κρατικό προϋπολογισμό!!
Οι φυλακές με τους τζαμένιους τοίχους διαρκώς ορθώνονται εμπρός μας!
Και εκείνοι, οι γκρίζοι κύριοι, μας βλέπουν, μα δεν μας αφουγκράζονται!
Μονάχα σα γίνουμε πολλοί θα μας ακούσουν!»
          Δαγκωνάκη Αργυρώ
Νηπιαγωγός στο 38ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου,                                  Αιρετός ΠΥΣΠΕ Ηρακλείου
                              Εκλεγμένη με την κίνηση ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ       


[1] κάποιες από τις οποίες  έχουν ήδη δημοσιευθεί σε:
1. Άρθρο στην εφημερίδα Πατρίς 29-9-07 με τίτλο: «Για τα νηπιαγωγεία μας, με τη ματιά της μάνας και της νηπιαγωγού» και,
2. Σε εισήγηση με θέμα: Δ.Ε.Π.Π.Σ και Οδηγός Νηπιαγωγού – η ρητορική του ενδύματος, χώρος. Σε συνέδριο από το Πανεπιστήμιο Πάτρας στις 18-20 Ιανουαρίου 2008 με τίτλο « ένα χρόνο μετά την εφαρμογή των νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων. Τι άλλαξε;)

Επιστολή προς τις/τους συναδέλφους της Αργυρώς Δαγκωνάκη

Παντιγιέρα μαύρη, ρούσα
 προδομένη μου γενιά
 σα θα σμίξουν οι ανάσες
 θα φουσκώσουν τα πανιά

     Με τον παραπάνω στίχο των Χαϊνηδων προτίμησα να ξεκινήσω την επιστολή αυτή σε σας, τις/τους συναδέλφους του νομού μας, και να σας ευχηθώ: «καλή χρονιά με υγεία, αγάπη, συντροφικότητα και αλληλεγγύη. Δύναμη, κουράγιο και θάρρος σε όλους μας». Για πρώτη φορά η κίνησή μας, η Ανεξάρτητη κίνηση Εκπ/κών Α/θμιας ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ, παίρνει την έδρα στο ΠΥΣΠΕ Ηρακλείου και για πρώτη φορά συνάδελφος Νηπιαγωγός τη θέση της αιρετού, κι έτσι «δίδεται» ο λόγος σε μια εκπ/κό που ανήκει στον πιο ευαίσθητο και συνάμα πιο παραμελημένο χώρο της εκπ/κής πυραμίδας, αυτόν της Προσχολικής Αγωγής-Εκπ/σης. Αναπληρωματικό μέλος του ΠΥΣΠΕ από το ψηφοδέλτιό μας είναι ο Αποστολάκης Δημήτρης, Δάσκαλος-Δ/ντής του 50ου Δημοτικού σχολείου Ηρακλείου.
Συνάδελφοι,
      η εικόνα της Προσχολικής Εκπ/σης στη χώρα μας, τόσα χρόνια, - χωρίς κτιριακή-υλικοτεχνική υποδομή, με πολλά παιδιά σε χώρους κουτιά ακατάλληλους για την τρυφερή τους ηλικία, με υποβαθμισμένο το ολοήμερο νηπιαγωγείο, με το εργασιακό ωράριο-λάστιχο των νηπιαγωγών να μην έχει ακόμα κατοχυρωθεί νομοθετικά, που διαφέρει ανάλογα με την βάρδια τους και που δε μειώνεται με τα χρόνια υπηρεσίας… κ.ά. – δηλώνει με τον καλύτερο τρόπο τη φροντίδα του κράτους, της πολιτείας προς τους πολίτες της! Τόσα χρόνια!! –Τι έχει βελτιωθεί; Τι έχει βελτιωθεί στο Δημοτικό σχολείο; στο χώρο της Ειδικής Αγωγής; Να μιλήσουμε και για τους χώρους των ειδικοτήτων; Φυσικής αγωγής, Θεατρικής Αγωγής, ξένης γλώσσας,…. Ζωγράφοι χωρίς παλέτα οι εκπαιδευτικοί στην Ελλάδα!! Μόνο η ψυχή, η αγάπη στα παιδιά, η αγάπη στο λειτούργημα του εκπ/κού μας έχουν μείνει, ως πότε; Κι ήρθαν τα μνημόνια. Λαίλαπα που συμπαρασύρει ολόκληρη την κοινωνία στον γκρεμό της φτώχειας, της ανέχειας….σκληρή φορολογία, αύξηση της ανεργίας… Τα γνωρίζετε όλα τούτα πολύ καλά. Τα βλέπετε ζωγραφισμένα στα βλέμματα των παιδιών, στα βλέμματα των γονιών τους, σε μας, σε όλους μας. Και το κράτος τι κάνει; Τα δώρα προς τους πολίτες της, η Δημόσια Δωρεάν Παιδεία, η Δημόσια Δωρεάν Υγεία…ροκανίζονται. Το «Νέο Σχολείο» μεγαλουργεί : Πολλά παιδιά ανά τμήμα χωρίς να λαμβάνεται καν υπόψη η χωρητικότητα της αίθουσας, Συγχωνεύσεις, Κενά, Πειθαρχικό, Συρρίκνωση των Εργασιακών Δικαιωμάτων των Εκπαιδευτικών, Αξιολόγηση…Μισθοί πείνας για τους εκπαιδευτικούς… Και εμείς; Κάποιοι συνεχίζουν να βαυκαλίζονται για τις «θέσεις- κλειδιά» του συστήματος, κάποιοι κλείνονται στο καβούκι τους, κάποιοι περιμένουν από τους άλλους να κάνουν κάτι ., κάποιοι συνεχίζουν να αντιστέκονται, να απεργούν, να βγαίνουν στους δρόμους., κάποιοι είναι ικανοποιημένοι που έχουν ακόμα δουλειά...
      Φίλες-οι συνάδελφοι,
  είναι αναγκαία η αλλαγή στάσης από όλους μας. Κάποιοι βοήθησαν στη δημιουργία κλίματος απαξίωσης των συλλογικοτήτων, των ομάδων, των συλλογικών αγώνων. Οι μαζικές συγκεντρώσεις έπαψαν να έχουν τον παλμό και τον δυναμισμό που, λόγω των συνθηκών, θα ήταν απαραίτητο να έχουν, ώστε να δοθεί, τουλάχιστον, ένα ηχηρό μήνυμα στους κρατούντες. «Φοβάμαι όλα αυτά που θα γίνουν για μένα χωρίς εμένα….» Ναι συνάδελφοι, φοβάμαι , όπως λέει και ο στίχος του Παπακωνσταντίνου. Φοβάμαι γιατί προσπαθούν να μας φοβίσουν. Προσπαθούν να μας αδρανοποιήσουν… Θα τα καταφέρουν; ΟΧΙ !! ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ !! ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ !! Είμαστε εκπαιδευτικοί, διδάσκουμε το «Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία». Ας το διδάξουμε ορθώνοντας το ανάστημά μας όπως ταιριάζει σε εκπαιδευτικούς, σε εργαζόμενους, σε πολίτες που γνωρίζουν τις υποχρεώσεις τους και κυρίως τα δικαιώματά τους. Νιώθοντας τη σημασία της ανάγκης υπεράσπισης των δικαιωμάτων μας…ας μην χανόμαστε, ας μαζευόμαστε , ας συζητάμε, ας ενεργοποιήσουμε επιτέλους τους εαυτούς μας. ΕΜΕΙΣ ΕΙΜΑΣΤΕ Η ΒΑΣΗ !!....οι ανάσες…που θα φουσκώσουν τα πανιά.
Υποσημείωση: Η επιστολή γράφτηκε μετά την έκτακτη γενική συνέλευσή μας στην Π. Ακαδημία , την Δευτέρα 28/1/2013, όπου η συμμετοχή μας ήταν πολύ μικρή παρά τα «σημεία των καιρών»… Τελειώνοντας, Συνάδελφοι, και λίγο πριν την ανάληψη των καθηκόντων μας ως αιρετών , εφόσον η πρώτη συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ θα γίνει την Πέμπτη 31/1, οι εκπρόσωποι της Κίνησης ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ στο ΠΥΣΠΕ Ηρακλείου επαναλαμβάνουμε την υπόσχεσή μας: ότι θα κάνουμε ότι καλύτερο μπορούμε από τις θέσεις που μας εκλέξατε, τηρώντας πιστά αυτά για τα οποία έχουμε δημόσια δεσμευτεί, δηλαδή ότι θα αγωνιστούμε με όλες μας τις δυνάμεις για : Αξιοκρατία, Διαφάνεια, Αντικειμενικότητα, Δικαιοσύνη, Δημοκρατία στη λειτουργία των υπηρεσιακών συμβουλίων. Η συμμετοχή μας στο ΠΥΣΠΕ θα έχει ως σκοπό την υπεράσπιση της Αξιοπρέπειας και των εργασιακών Δικαιωμάτων των συναδέλφων εκπαιδευτικών, των μορφωτικών- εκπαιδευτικών δικαιωμάτων και αναγκών των μαθητών . Στα πλαίσια της συνεργασίας και της αλληλοενημέρωσής μας τα στοιχεία μας είναι:

Δαγκωνάκη Αργυρώ, Αιρετός ΠΥΣΠΕ Ηρακλείου Νηπιαγωγός του 38ου Νηπιαγωγείου Ηρακλείου, 6939111999, dagkonaki@sch.gr
 Αποστολάκης Δημήτρης, αναπλ. Αιρετός ΠΥΣΠΕ Ηρακλείου Δάσκαλος-Δ/ντής του 50ου Δημοτικού σχολείου Ηρακλείου, 6944285669, dapostolak@sch.gr

Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου 2013

Ομιλία Γ.Γρόλλιου για αξιολόγηση

      Μία κατατοπιστική ομιλία για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολείων από τον Πρόεδρο του Παιδαγωγικού τμήματος του ΑΠΘ Γ. Γρόλλιου στην εκδήλωση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Κοζάνης με θέμα: "Κριτική προσέγγιση στο σχολείο του 21 ου αιώνα".
 
 

Τρίτη 15 Ιανουαρίου 2013

Εγώ έκανα απλώς τη δουλειά μου και τώρα...

Μία ιστορία όχι και τόσο φανταστική
     Είχαμε στο σχολείο μας μία συνάδελφο, η οποία έκανε πάντα σωστά τη δουλειά της. Ακόμα και όταν έχασε το 1/3 των αποδοχών της συνέχισε το έργο της. Πάντα καλά προετοιμασμένη για το μάθημα της, τρυφερή με τα παιδιά, πρόθυμη να βοηθήσει στο σχολείο και ταυτόχρονα τυπική με τις υποχρεώσεις της (βαθμοί, περιγραφικές αξιολογήσεις, εκπαιδευτικά προγράμματα).  Ξαφνιαστήκαμε όλοι όταν μας κοινοποιήθηκε μία ανώνυμη καταγγελία που την κατηγορούσε για ανάρμοστη συμπεριφορά εκτός του σχολείου. Στην αρχή δεν δώσαμε σημασία. Γελάσαμε. Όμως η αντίδραση της Διεύθυνσης δεν ήταν το ίδιο αστεία. Έθεσε τη συνάδελφο σε αργία, ώσπου να εκδικαστεί η απόφαση από ΕΔΕ και έως τότε τις περιέκοψε το 70% του μισθού της. Έπρεπε έτσι να ζει με 300 ευρώ, ώσπου να γίνει η ΕΔΕ. Τσάμπα διαμαρτυρήθηκε...
       -Πως είναι δυνατόν να γίνει δεκτή μία ανώνυμη καταγγελία; Ποιος είναι αυτός που με κατηγορεί και με ποια στοιχεία; Της εξήγησαν πως είναι πάγια τακτική της διοίκησης να κάνει δεκτές όλες τις καταγγελίες.
       -Πως είναι δυνατόν να με θεωρούν ένοχη χωρίς να γίνει πρώτα η ΕΔΕ; Και ο χειρότερος εγκληματίας είναι αθώος μέχρι της αποδείξεως του εναντίου. Προστατεύεται από το Σύνταγμα. Της εξήγησαν και πάλι πως με τον νέο Πειθαρχικό νόμο αυτά παρακάμπτονται. Ούτως ή άλλως οι δημόσιοι υπάλληλοι είναι χειρότεροι και από τον κοινό εγκληματία αφού μας οδήγησαν σε αυτήν την οικονομική κατάσταση.
         Και η ΕΔΕ αργούσε, με αποτέλεσμα η συνάδελφος να οδηγηθεί στην εξαθλίωση... Οι υπόλοιποι στο σχολείο δεν είχαμε πια όρεξη για γέλια. Συνειδητοποιήσαμε πως μπήκαμε στην εποχή του νέου πειθαρχικού και συνεχίσαμε όλο και πιο φοβισμένοι να κάνουμε την δουλειά μας ελπίζοντας πως δεν θα βρεθεί μπροστά μας ένας περίεργος γονιός ή ένας αυταρχικός διευθυντής.
         Η ιστορία είναι βεβαίως φανταστική, αλλά καθόλου απίθανη. Είναι μία από τις ιστορίες αυταρχισμού που θα ακούσουμε στο μέλλον, χάρις στο νέο Πειθαρχικό, που ενάντια στο Σύνταγμα, αλλά και σε κάθε έννοια δικαίου καταργεί το τεκμήριο αθωότητας και στήνει στον τοίχο τους δημόσιους υπαλλήλους. Ήδη στο Νηδρί της Λευκάδας συναδέλφισσα νηπιαγωγός τέθηκε σε αργία εξαιτίας μίας ανώνυμης καταγγελίας για το περιεχόμενο της γιορτής της 28ης Οκτωβρίου. Τι και αν ακολουθούσε το Αναλυτικό Πρόγραμμα; Ο ανώνυμος γονιός είχε άλλη άποψη. Η αντίδραση του Συλλόγου και της ΔΟΕ οδήγησαν στην αναίρεση της απόφασης. Με το νέο όμως πειθαρχικό παρόμοια περιστατικά θα πολλαπλασιαστούν. Τώρα καταδικάζει χωρίς αποδείξεις εφοριακούς επειδή «τα παίρνουν». Αύριο θα είναι η σειρά μας. Θα μας καταδικάζουν χωρίς αποδείξεις επειδή ασκούμε «ψυχολογική βία» στα παιδιά ή δεν κάνουμε το μάθημα με τον τρόπο που θέλει κάποιος γονιός ή διευθυντής.
        Αν υπάρχει επίορκος δημόσιος υπάλληλος προφανώς πρέπει να τιμωρείται. Αλλά εδώ πρόκειται για κάτι άλλο. Πρόκειται για ένα κυνήγι μαγισσών που θα θέτει τους υπαλλήλους σε αργία χωρίς στοιχεία, χωρίς καν επώνυμη καταγγελία. Και θα τους εξοντώνει οικονομικά. Ο απώτερος σκοπός τους είναι η εγκαθίδρυση ενός καθεστώτος φόβου. Στα σχολεία ο φόβος θα σημαίνει συγχρόνως την κατάργηση κάθε έννοιας παιδαγωγικής ελευθερίας. Την ίδια στιγμή το νέο Πειθαρχικό θα είναι ένα εργαλείο για τις απολύσεις στο Δημόσιο. Διότι ακόμα και με τα 900ευρώ τους κοστίζουμε πολύ. Προτιμούν να μας απολύσουν και να γεμίσουν τα σχολεία με αναπληρωτές.
       Η ΔΟΕ πρέπει να δράσει τώρα! Σε συντονισμό με την ΑΔΕΔΥ οφείλουμε να κινηθούμε νομικά ενάντια στην κατάργηση του τεκμηρίου αθωότητας, το οποίο αποτελεί Συνταγματικό μας δικαίωμα. Επιπλέον, η λειτουργία και η ενδυνάμωση των τοπικών συλλόγων και των συλλόγων διδασκόντων είναι ο μόνος τρόπος αντίδρασης απέναντι στον φόβο και την υπεράσπιση της παιδαγωγικής ελευθερίας.
   Ανεξάρτητες Αγωνιστικές Κινήσεις Κρήτης
Ανεξάρτητη Αριστερή Κίνηση Ρεθύμνου