Τρίτη 26 Φεβρουαρίου 2013

Ενημερωτικό Δελτίο από την Ολομέλεια των Αιρετών

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες,
     Πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 25/2/2013 στην Αθήνα ολομέλεια των αιρετών ΚΥΣΠΕ-ΑΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΠΕ. Η διαδικασία που ακολουθήθηκε (ύστερα από απόφαση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.) ήταν η εξής:
-Ομιλία – τοποθέτηση για 15 λεπτά από τον πρόεδρο της ομοσπονδίας.
-Ομιλίες από τους αιρετούς του ΚΥΣΠΕ διάρκειας 20 λεπτών για τον καθένα.
-Διευκρινιστικές ερωτήσεις από αιρετούς και απαντήσεις από τους αιρετούς του ΚΥΣΠΕ εντός 5λέπτου.
-Τρίλεπτες τοποθετήσεις αιρετών γύρω από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στα υπηρεσιακά συμβούλια.
-Τοποθετήσεις από τις παρατάξεις που εκπροσωπούνται στο Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.. Η κάθε παράταξη είχε 10 λεπτά χρόνο στη διάθεσή της.
-Κλείσιμο της ολομέλειας από τον πρόεδρο του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.
      Περιληπτικά τα θέματα των τοποθετήσεων ήταν γύρω από το νέο πειθαρχικό και τις διώξεις συναδέλφων, ο κίνδυνος δίωξης που υπάρχει για αρκετούς αιρετούς ανάλογα αν ψηφίζουν σύμφωνα με το νόμο ή κατά, η αξιολόγηση, υπηρεσιακά και συνδικαλιστικά ζητήματα.
Από την πλευρά της ομοσπονδίας όσον αφορά τα παραπάνω αναφέρθηκαν τα εξής:
Είναι αρνητικό για τους/τις συναδέλφους/ισσες ότι στα νέα Πειθαρχικά Συμβούλια δεν υπάρχει η συμμετοχή των αιρετών, η Δ.Ο.Ε. θα καλύψει όσους/ες αιρετούς διωχθούν (χωρίς αυτό να σημαίνει πως θα σταματήσει και η δίωξη τους), αναφέρθηκαν οι διώξεις του υπηρεσιακού συμβουλίου στην Καρδίτσα και των αιρετών στη Γ΄ Αθήνας, προτάθηκε να μην παίρνουν μέρος οι αιρετοί στη λειτουργία των συμβουλίων όταν υπάρχουν διώξεις αιρετών ή και να παραιτηθούν όλοι/ες οι αιρετοί αν δεν παίρνουν πίσω την αργία, ειπώθηκε πως όλα αυτά γίνονται στην προσπάθεια φίμωσης των εργαζομένων (αναφέρθηκαν και στη δίωξη των συναδέλφων της Θεσ/κης Αγαπητού και Σμήλιου), δηλώθηκε η αντίθεση στην αξιολόγηση που συνδέεται με το βαθμολόγιο-μισθολόγιο, μάλλον θα ζητηθεί από όλους/ες τους/τις Σχολικούς Συμβούλους και τους/τις Διευθυντές/ριες –ως κύριοι αξιολογητές των συναδέλφων όπως τους ορίζει το Π.Δ. – να υπογράψουν κείμενο που θα δηλώνουν την άρνησή τους στην επικείμενη αξιολόγηση, πως η Δ.Ο.Ε. δεν πήγε στο διάλογο με το Υπουργείο, ανακοινώθηκε ημερίδα της Δ.Ο.Ε. για το Πειθαρχικό στη Δυτική Ελλάδα (μάλλον στην Πάτρα) στις 13/3/2013 και δέσμευση ότι θα γίνει και στη Β. Ελλάδα, συμμετοχή της ομοσπονδίας στο Πανεκπαιδευτικό Συλλαλητήριο στις 2/3/2013.
Οι αιρετοί του ΚΥΣΠΕ, μεταξύ άλλων, αναφέρθηκαν κυρίως στα εξής:
Το νέο Πειθαρχικό μας γυρίζει αιώνες πίσω και είναι αντισυνταγματικό, ότι υπάρχει επερώτηση στη Βουλή 35 βουλευτών με την προτροπή να καταργηθεί η αργία (φυσικά δεν αναφέρθηκε ποιοι βουλευτές ψήφισαν το νέο Πειθαρχικό στη Βουλή!), ότι με την παραμικρή καταγγελία εναντίον αιρετών – σε σχέση με τη νομοθεσία και παραπομπής τους σε πειθαρχικό θα τίθενται σε αργία, ότι το μόνο «όπλο» που έχουμε είναι το δικαίωμα ασφαλιστικών μέτρων εναντίον της απόφασης παραπομπής, πως οι τοπικοί σύλλογοι πρέπει να είναι ενεργοί και να διεκδικούν λύσεις μαζί με τους αιρετούς μέσω αγωνιστικών κινήσεων, αναφέρθηκαν σε συναδέλφους που έχουν τεθεί σε αργία επειδή ήταν δημοτικοί σύμβουλοι, με την αξιολόγηση θα έχουμε συναδέλφους που ο ένας μπορεί να βαθμολογείται με 100 και κάποιος άλλος με 99 και ο πρώτος να αλλάζει βαθμό ενώ ο δεύτερος όχι – με αποτέλεσμα μισθολογική διαφορά 100 περίπου ευρώ συναδέλφων ίδιας σχολικής μονάδας!- με άσχημα αποτελέσματα στην ομαλή λειτουργία του σχολείου, ότι έγινε άρση της τριετίας με αγώνες του κλάδου, γενικότερη κατακραυγή για τις προτάσεις του Υπουργείου Εργασίας για την αλλαγή του συνδικαλιστικού νόμου, στη μονιμοποίηση συναδέλφων με διετή προϋπηρεσία, για τις αποσπάσεις συζύγων διαφόρων κατηγοριών (π.χ. στρατιωτικών, πανεπιστημιακών κ.α.) εκτός από εκπαιδευτικούς, ότι φέτος διορίστηκαν 8.500 αναπληρωτές πλήρους ωραρίου και 430 μειωμένου – δηλαδή 10.000 λιγότεροι!- και ότι του χρόνου θα διορισθούν γύρω στις 2.500!!!, για την αύξηση του ωραρίου χρειάζεται ψήφιση νόμου (που όλοι πιστεύουν πως θα γίνει), ετοιμάζεται νέο Π.Δ. από του υπουργείο που θα περιγράφει τα κριτήρια που θα γίνονται οι υποχρεωτικές μεταθέσεις, ότι υπάρχει δήλωση του υπουργού Μανιτάκη που λέει πως ακόμα υπάρχει «λίπος» στο δημόσιο υποδεικνύοντας τους χώρους της εκπαίδευσης και της υγείας (άρα αναμένεται «σφαγή»)!!!
Στις τοποθετήσεις των αιρετών αναφέρθηκαν σε προβλήματα που αντιμετωπίζουν στις συνεδριάσεις ανά ΠΥΣΠΕ και γενικότερα στις δυσκολίες που πρόκειται όλοι/ες οι αιρετοί να αντιμετωπίσουν ανάλογα με το τι ψηφίζουν με το νέο Πειθαρχικό καθώς και σε υπηρεσιακά ζητήματα.
Από τους εκπροσώπους των παρατάξεων στο Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έγιναν τοποθετήσεις ανάλογα του πολιτικού πλαισίου που υποστηρίζει η κάθε παράταξη.
Συνάδελφοι, συναδέλφισσες,
      Τα συμπεράσματα μου από την ολομέλεια είναι πως για άλλη μια φορά διαπιστώθηκε ότι υπάρχουν σοβαρά προβλήματα στο χώρο της εκπαίδευσης και γενικότερα στον κόσμο της εργασίας. Αναπτύσσεται έντονα κλίμα τρομοκράτησης εναντίον συνδικαλιστών και συναδέλφων αγωνιστών. Σε όλη τη χώρα και ανά ΠΥΣΠΕ ακόμα και σήμερα υπάρχουν πάρα πολλά κενά. Η κατάσταση θα γίνει πολύ χειρότερη με το Πειθαρχικό, με την αξιολόγηση, με τις απολύσεις και τις διαθεσιμότητες, με τις μηδενικές προσλήψεις μόνιμων και τη μείωση προσλήψεων αναπληρωτών, με την επικείμενη αύξηση του ωραρίου – είτε 1 ή 2 ή 3 ώρες.
     
Αυτό που πρέπει να γίνει από την πλευρά μας, είναι η δυναμική αντίδραση και αντίσταση απέναντι σε αυτή την τρικομματική συγκυβέρνηση που με τις αποφάσεις της υποβαθμίζει εντελώς την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης για τους μαθητές μας, δυσχεραίνει αφάνταστα το έργο μας, στοχοποιεί βάναυσα τον/την εκπαιδευτικό παρουσιάζοντάς τον ως ανεπαρκή, ανίκανο και τον μοναδικό υπεύθυνο για την κατάσταση που βιώνουμε στην παιδεία!!!
Όλοι και όλες –αιρετοί, Δ.Σ. τοπικών συλλόγων, καθένας και καθεμιά από εμάς – πρέπει ενωμένοι, μια γροθιά, σε κοινούς αγώνες και με άλλους κλάδους εργαζομένων, να τους δείξουμε ότι έχουμε τις δυνάμεις και το ψυχικό σθένος και δε θα αφήσουμε αμαχητί το μέλλον το δικό μας και των παιδιών μας στα αντιλαϊκά και μαύρα σχέδια τους!
Όπως είπε και ο Μπ. Μπρεχτ:
Αν αγωνιστείς μπορεί και να χάσεις. Αν δεν αγωνιστείς είσαι ήδη χαμένος!
Εμείς πρέπει στα ιδανικά του κόσμου που γκρεμίζεται, να φέρουμε τα ιδανικά του κόσμου που γεννιέται!
Άρης Τσίτσος,
αιρετός ΑΠΥΣΠΕ εκλεγμένος με τις ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ  ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΚΡΗΤΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου