Παντιγιέρα μαύρη, ρούσα
προδομένη μου γενιά
σα θα σμίξουν οι ανάσες
θα φουσκώσουν τα πανιά
Με τον παραπάνω στίχο των Χαϊνηδων προτίμησα να ξεκινήσω την επιστολή αυτή σε σας, τις/τους συναδέλφους του νομού μας, και να σας ευχηθώ:
«καλή χρονιά με υγεία, αγάπη, συντροφικότητα και αλληλεγγύη. Δύναμη, κουράγιο και θάρρος σε όλους μας».
Για πρώτη φορά η κίνησή μας, η Ανεξάρτητη κίνηση Εκπ/κών Α/θμιας ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ, παίρνει την έδρα στο ΠΥΣΠΕ Ηρακλείου και για πρώτη φορά συνάδελφος Νηπιαγωγός τη θέση της αιρετού, κι έτσι «δίδεται» ο λόγος σε μια εκπ/κό που ανήκει στον πιο ευαίσθητο και συνάμα πιο παραμελημένο χώρο της εκπ/κής πυραμίδας, αυτόν της Προσχολικής Αγωγής-Εκπ/σης. Αναπληρωματικό μέλος του ΠΥΣΠΕ από το ψηφοδέλτιό μας είναι ο Αποστολάκης Δημήτρης, Δάσκαλος-Δ/ντής του 50ου Δημοτικού σχολείου Ηρακλείου.
Συνάδελφοι,
η εικόνα της Προσχολικής Εκπ/σης στη χώρα μας, τόσα χρόνια, - χωρίς κτιριακή-υλικοτεχνική υποδομή, με πολλά παιδιά σε χώρους κουτιά ακατάλληλους για την τρυφερή τους ηλικία, με υποβαθμισμένο το ολοήμερο νηπιαγωγείο, με το εργασιακό ωράριο-λάστιχο των νηπιαγωγών να μην έχει ακόμα κατοχυρωθεί νομοθετικά, που διαφέρει ανάλογα με την βάρδια τους και που δε μειώνεται με τα χρόνια υπηρεσίας… κ.ά. – δηλώνει με τον καλύτερο τρόπο τη φροντίδα του κράτους, της πολιτείας προς τους πολίτες της! Τόσα χρόνια!! –Τι έχει βελτιωθεί;
Τι έχει βελτιωθεί στο Δημοτικό σχολείο; στο χώρο της Ειδικής Αγωγής;
Να μιλήσουμε και για τους χώρους των ειδικοτήτων; Φυσικής αγωγής, Θεατρικής Αγωγής, ξένης γλώσσας,….
Ζωγράφοι χωρίς παλέτα οι εκπαιδευτικοί στην Ελλάδα!!
Μόνο η ψυχή, η αγάπη στα παιδιά, η αγάπη στο λειτούργημα του εκπ/κού μας έχουν μείνει, ως πότε;
Κι ήρθαν τα μνημόνια. Λαίλαπα που συμπαρασύρει ολόκληρη την κοινωνία στον γκρεμό της φτώχειας, της ανέχειας….σκληρή φορολογία, αύξηση της ανεργίας…
Τα γνωρίζετε όλα τούτα πολύ καλά. Τα βλέπετε ζωγραφισμένα στα βλέμματα των παιδιών, στα βλέμματα των γονιών τους, σε μας, σε όλους μας.
Και το κράτος τι κάνει; Τα δώρα προς τους πολίτες της, η Δημόσια Δωρεάν Παιδεία, η Δημόσια Δωρεάν Υγεία…ροκανίζονται.
Το «Νέο Σχολείο» μεγαλουργεί : Πολλά παιδιά ανά τμήμα χωρίς να λαμβάνεται καν υπόψη η χωρητικότητα της αίθουσας, Συγχωνεύσεις, Κενά, Πειθαρχικό, Συρρίκνωση των Εργασιακών Δικαιωμάτων των Εκπαιδευτικών, Αξιολόγηση…Μισθοί πείνας για τους εκπαιδευτικούς…
Και εμείς; Κάποιοι συνεχίζουν να βαυκαλίζονται για τις «θέσεις- κλειδιά» του συστήματος, κάποιοι κλείνονται στο καβούκι τους, κάποιοι περιμένουν από τους άλλους να κάνουν κάτι ., κάποιοι συνεχίζουν να αντιστέκονται, να απεργούν, να βγαίνουν στους δρόμους., κάποιοι είναι ικανοποιημένοι που έχουν ακόμα δουλειά...
Φίλες-οι συνάδελφοι,
είναι αναγκαία η αλλαγή στάσης από όλους μας. Κάποιοι βοήθησαν στη δημιουργία κλίματος απαξίωσης των συλλογικοτήτων, των ομάδων, των συλλογικών αγώνων.
Οι μαζικές συγκεντρώσεις έπαψαν να έχουν τον παλμό και τον δυναμισμό που, λόγω των συνθηκών, θα ήταν απαραίτητο να έχουν, ώστε να δοθεί, τουλάχιστον, ένα ηχηρό μήνυμα στους κρατούντες.
«Φοβάμαι όλα αυτά που θα γίνουν για μένα χωρίς εμένα….» Ναι συνάδελφοι, φοβάμαι , όπως λέει και ο στίχος του Παπακωνσταντίνου. Φοβάμαι γιατί προσπαθούν να μας φοβίσουν. Προσπαθούν να μας αδρανοποιήσουν…
Θα τα καταφέρουν;
ΟΧΙ !! ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ !! ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ !!
Είμαστε εκπαιδευτικοί, διδάσκουμε το «Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία». Ας το διδάξουμε ορθώνοντας το ανάστημά μας όπως ταιριάζει σε εκπαιδευτικούς, σε εργαζόμενους, σε πολίτες που γνωρίζουν τις υποχρεώσεις τους και κυρίως τα δικαιώματά τους.
Νιώθοντας τη σημασία της ανάγκης υπεράσπισης των δικαιωμάτων μας…ας μην χανόμαστε, ας μαζευόμαστε , ας συζητάμε, ας ενεργοποιήσουμε επιτέλους τους εαυτούς μας.
ΕΜΕΙΣ ΕΙΜΑΣΤΕ Η ΒΑΣΗ !!....οι ανάσες…που θα φουσκώσουν τα πανιά.
Υποσημείωση:
Η επιστολή γράφτηκε μετά την έκτακτη γενική συνέλευσή μας στην Π. Ακαδημία , την Δευτέρα 28/1/2013, όπου η συμμετοχή μας ήταν πολύ μικρή παρά τα «σημεία των καιρών»…
Τελειώνοντας, Συνάδελφοι,
και λίγο πριν την ανάληψη των καθηκόντων μας ως αιρετών , εφόσον η πρώτη συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ θα γίνει την Πέμπτη 31/1, οι εκπρόσωποι της Κίνησης ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ στο ΠΥΣΠΕ Ηρακλείου επαναλαμβάνουμε την υπόσχεσή μας:
ότι θα κάνουμε ότι καλύτερο μπορούμε από τις θέσεις που μας εκλέξατε, τηρώντας πιστά αυτά για τα οποία έχουμε δημόσια δεσμευτεί, δηλαδή ότι θα αγωνιστούμε με όλες μας τις δυνάμεις για :
Αξιοκρατία, Διαφάνεια, Αντικειμενικότητα, Δικαιοσύνη, Δημοκρατία στη λειτουργία των υπηρεσιακών συμβουλίων.
Η συμμετοχή μας στο ΠΥΣΠΕ θα έχει ως σκοπό την υπεράσπιση της Αξιοπρέπειας και των εργασιακών Δικαιωμάτων των συναδέλφων εκπαιδευτικών, των μορφωτικών- εκπαιδευτικών δικαιωμάτων και αναγκών των μαθητών .
Στα πλαίσια της συνεργασίας και της αλληλοενημέρωσής μας τα στοιχεία μας είναι:
Δαγκωνάκη Αργυρώ, Αιρετός ΠΥΣΠΕ Ηρακλείου Νηπιαγωγός του 38ου Νηπιαγωγείου Ηρακλείου, 6939111999, dagkonaki@sch.gr
Αποστολάκης Δημήτρης, αναπλ. Αιρετός ΠΥΣΠΕ Ηρακλείου Δάσκαλος-Δ/ντής του 50ου Δημοτικού σχολείου Ηρακλείου, 6944285669, dapostolak@sch.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου